Obserwacja ucznia (dziecka) jest podstawowym narzędziem w pracy psychologa – w szkole, przedszkolu i w gabinecie. Obraz powie Ci więcej niż tysiąc słów – znasz to powiedzenie? Dobrze przeprowadzona obserwacja (lub ich seria) przybliżą Ciebie i Twojego klienta – do sukcesu.
Cześć!
Nazywam się Barbara Brzoskniewicz. Jestem psychologiem związanym z oświatą. Stworzyłam dla Ciebie kurs on-line Obserwacja. Nie musisz być dostępna o konkretnej porze, możesz korzystać z materiałów gdzie i kiedy chcesz – podczas dojazdu do pracy, na przerwie, wieczorem, w trakcie weekendu.
Niech obserwacja stanie się dla Ciebie rozrywką przebijającą oglądanie seriali z serwisów streamingowych. Już nie będziesz narzekał(a) na nudę w pracy. 45 minut obserwacji lekcji matematyki w klasie czwartej zaowocuje zebraniem materiału na całą serię maili do rodziców, nauczycieli, poradni – a nawet, o zgrozo, do wicedyrektorki 🤣
Otrzymujesz materiały na rok oraz moje wsparcie na grupie przez 4 tygodnie (pakiet VIP).
Obserwacja ucznia Kurs 0n-line dla psychologów szkolnych (i pedagogów)
- 4 moduły
- 6 wzorów dokumentów i arkuszy do pobrania
- Materiały wideo do każdego modułu.
- 4 tygodnie wsparcia w prywatnej grupie na FB – w wersji VIP
- Dostęp do nagrań na rok.
Jeśli obserwacja wydawała Ci się niepotrzebna, trudna lub mało wnosząca, pokażę Ci –
- Jak obserwować ucznia efektywnie
- Jak wykorzystać informacje zdobyte podczas obserwacji by mogły stać się bazą do planowania dalszych oddziaływań w szkole i przedszkolu
- Jak stworzyć raport z obserwacji (BONUS po ukończeniu kursu)
Krok po kroku nauczę Cię, w jaki sposób wykorzystać OBSERWACJĘ w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Nie wystarczy napisać, że dziecko lub uczeń jest:
- niegrzeczne,
- niewychowane,
- niewspółpracujące
- niedopilnowane
- rozpieszczone
- jedynakiem
- najmłodsze w rodzinie
- nie ma granic
- ruchliwe
- nie lubi matematyki
Co zapisywać, po co i w jaki sposób – tego wszystkiego dowiesz się z kursu Obserwacja.
Czekają na Ciebie 4 moduły
- Dlaczego warto obserwować ucznia. Jak wyznaczać cele.
- Jak przygotować się do obserwacji, by była jak najbardziej efektywna, z jakich narzędzi/arkuszy możesz skorzystać (arkusze otrzymujesz ode mnie, są w pełni edytowalne).
- Jak przeprowadzić obserwację ucznia, żeby miała sens. Wbrew pozorom, nie wystarczy tylko patrzeć. Obserwacja jest procesem aktywnym.
- Jak wykorzystać wiedzę z obserwacji i do czego jest ona niezbędna.
Kurs zawiera materiały:
- Materiały wideo do każdego modułu
- 3 arkusze obserwacji ucznia
- dla nauczycieli,
- arkusz podstawowy
- rozszerzony arkusz obserwacji ucznia
- Kartę zapisu zachowania wg modelu A-B-C
- Arkusz zbiorczy do zbierania informacji podczas obserwacji ucznia
- Wzór: Notatka ze spotkania
- Case study – przykłady zastosowania, przykładowe wpisy w arkusze obserwacji
- Ćwiczenia do każdego modułu
- 4 tygodnie wsparcia w zamkniętej grupie na FB. (przy wyborze tej opcji)
Dostęp do arkuszy otrzymasz w wersji do edycji (google doc) oraz do niektórych w wersji google forms, jeśli wolisz korzystać z tabletu/telefonu.

Przeprowadzę Cię przez proces obserwacji krok po kroku, tak byś dokładnie wiedziała co i jak zrobić, w jaki sposób wykorzystać dołączone arkusze i co najważniejsze – jak wykorzystać informacje do planowania interwencji! Otrzymujesz również możliwość zadawania pytań na dedykowanej zamkniętej grupie na FB!
Kurs nie wymaga Twojej obecności w określonych godzinach – w każdy wtorek i czwartek otrzymasz dostęp do materiałów z kolejnego modułu. Możesz z nich skorzystać, kiedy chcesz. Otrzymasz również dostęp na rok do platformy kursowej.
BONUS
Na osoby, które ukończą kurs czeka bonus – ustrukturyzowany arkusz opisu wyników obserwacji (który możesz wykorzystać, gdy przygotowujesz informację o uczniu dla poradni PP lub specjalistycznej).
Wystarczy, że przedstawisz swoją opinię o kursie i załączysz wypełnione karty pracy. Szczegóły udostępnię uczestniczkom i uczestnikom 🙂
Zapisz się na listę zainteresowanych by otrzymać – informacje o kursie, o uruchomieniu zapisów oraz zniżkę na start 🙂