Obserwacja ucznia kurs on-line 1.03-12.03

Obserwacja ucznia KURS on-line

Nazywam się Barbara Brzoskniewicz i jestem psychologiem związanym z oświatą. Stworzyłam dla Ciebie kurs “Narzędzia w pracy psychologa szkolnego – Obserwacja ucznia”. Jest całkowicie on-line, nie musisz być dostępna o konkretnej porze, możesz korzystać z materiałów gdzie i kiedy chcesz – podczas dojazdu do pracy, na przerwie, wieczorem, w trakcie weekendu. Otrzymujesz materiały i moje wsparcie na grupie.

Obserwacja ucznia kurs on-line składa się z 4 części, które krok po kroku nauczą Cię, w jaki sposób wykorzystać efektywnie OBSERWACJĘ w pracy z dziećmi i młodzieżą. Jeśli obserwacja wydawała Ci się niepotrzebna, trudna lub mało wnosząca, pokażę Ci – jak obserwować ucznia efektywnie, jak wykorzystać informacje zdobyte podczas obserwacji by mogły stać się bazą do planowania dalszych oddziaływań. 

Czekają na Ciebie 4 moduły

  1. Dlaczego warto obserwować ucznia. Jak wyznaczać cele.
  2. Jak przygotować się do obserwacji, by była jak najbardziej efektywna, z jakich narzędzi/arkuszy możesz skorzystać (arkusze otrzymujesz ode mnie, są w pełni edytowalne).
  3. Jak przeprowadzić obserwację ucznia, żeby miała sens. Wbrew pozorom, nie wystarczy tylko patrzeć. Obserwacja jest procesem aktywnym.
  4. Jak wykorzystać wiedzę z obserwacji i do czego jest ona niezbędna.

Kurs zawiera materiały:

  • Materiały wideo do każdego modułu
  • 3 arkusze obserwacji ucznia 
    •  dla nauczycieli, 
    •  arkusz podstawowy 
    •  rozszerzony arkusz obserwacji ucznia
  • Kartę zapisu zachowania wg modelu A-B-C
  • Arkusz zbiorczy do zbierania informacji podczas diagnozy ucznia
  • Wzór: Notatka ze spotkania

Dostęp do arkuszy otrzymasz w wersji do edycji (google doc) oraz do niektórych w wersji google forms, jeśli wolisz korzystać z tabletu/telefonu.

Kurs on line obserwacja ucznia dołącz teraz

Przeprowadzę Cię przez proces obserwacji krok po kroku, tak byś dokładnie wiedziała co i jak zrobić, w jaki sposób wykorzystać dołączone arkusze i co najważniejsze – jak wykorzystać informacje do planowania interwencji! Otrzymujesz również możliwość zadawania pytań na dedykowanych zajęciach w google classroom. 

Kurs nie wymaga Twojej obecności w określonych godzinach – w każdy wtorek i czwartek otrzymasz dostęp do materiałów z kolejnego modułu. Możesz z nich skorzystać, kiedy chcesz. Otrzymasz również dostęp na rok do platformy kursowej – nawet jeśli zgubisz maile, całość materiałów znajdziesz na google classroom.

BONUS 

Na osoby, które ukończą kurs czeka bonus – ustrukturyzowany arkusz opisu wyników obserwacji (który możesz wykorzystać, gdy przygotowujesz informację o uczniu dla poradni PP lub specjalistycznej).

Wystarczy, że przedstawisz swoją opinię o kursie i załączysz wypełnione karty pracy. Szczegóły udostępnię uczestniczkom i uczestnikom 🙂