Obserwacja ucznia (dziecka) jest podstawowym narzędziem w pracy psychologa – w szkole, przedszkolu i w gabinecie. Obraz powie Ci więcej niż tysiąc słów – znasz to powiedzenie? Dobrze przeprowadzona obserwacja (lub ich seria) przybliżą Ciebie i Twojego klienta – do sukcesu.

Cześć!

Nazywam się Barbara Brzoskniewicz. Jestem psychologiem związanym z oświatą. Stworzyłam dla Ciebie kurs on-line Obserwacja. Nie musisz być dostępna o konkretnej porze, możesz korzystać z materiałów gdzie i kiedy chcesz – podczas dojazdu do pracy, na przerwie, wieczorem, w trakcie weekendu.

Niech obserwacja stanie się dla Ciebie rozrywką przebijającą oglądanie seriali z serwisów streamingowych. Już nie będziesz narzekał(a) na nudę w pracy. 45 minut obserwacji lekcji matematyki w klasie czwartej zaowocuje zebraniem materiału na całą serię maili do rodziców, nauczycieli, poradni – a nawet, o zgrozo, do wicedyrektorki 🤣

Otrzymujesz materiały na rok oraz moje wsparcie na grupie przez 4 tygodnie (pakiet VIP).

Obserwacja ucznia Kurs 0n-line dla psychologów szkolnych (i pedagogów)

  • 4 moduły
  • 6 wzorów dokumentów i arkuszy do pobrania
  • Materiały wideo do każdego modułu.
  • 4 tygodnie wsparcia w prywatnej grupie na FB – w wersji VIP
  • Dostęp do nagrań na rok.

Jeśli obserwacja wydawała Ci się niepotrzebna, trudna lub mało wnosząca, pokażę Ci –

  • Jak obserwować ucznia efektywnie
  • Jak wykorzystać informacje zdobyte podczas obserwacji by mogły stać się bazą do planowania dalszych oddziaływań w szkole i przedszkolu
  • Jak stworzyć raport z obserwacji (BONUS po ukończeniu kursu)

Krok po kroku nauczę Cię, w jaki sposób wykorzystać OBSERWACJĘ w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Nie wystarczy napisać, że dziecko lub uczeń jest:

  • niegrzeczne,
  • niewychowane,
  • niewspółpracujące
  • niedopilnowane
  • rozpieszczone
  • jedynakiem
  • najmłodsze w rodzinie
  • nie ma granic
  • ruchliwe
  • nie lubi matematyki

Czekają na Ciebie 4 moduły

  1. Dlaczego warto obserwować ucznia. Jak wyznaczać cele.
  2. Jak przygotować się do obserwacji, by była jak najbardziej efektywna, z jakich narzędzi/arkuszy możesz skorzystać (arkusze otrzymujesz ode mnie, są w pełni edytowalne).
  3. Jak przeprowadzić obserwację ucznia, żeby miała sens. Wbrew pozorom, nie wystarczy tylko patrzeć. Obserwacja jest procesem aktywnym.
  4. Jak wykorzystać wiedzę z obserwacji i do czego jest ona niezbędna.

Kurs zawiera materiały:

  • Materiały wideo do każdego modułu
  • WORQbook dla tych, co wolą czytać
  • 3 arkusze obserwacji ucznia
    •  dla nauczycieli, 
    •  arkusz podstawowy 
    •  rozszerzony arkusz obserwacji ucznia
  • Kartę zapisu zachowania wg modelu A-B-C
  • Arkusz zbiorczy do zbierania informacji podczas obserwacji ucznia
  • Wzór: Notatka ze spotkania
  • Case study – przykłady zastosowania, przykładowe wpisy w arkusz obserwacji
  • Ćwiczenia do każdego modułu
  • 4 tygodnie wsparcia w zamkniętej grupie na FB. (przy wyborze tej opcji)

Dostęp do arkuszy otrzymasz w wersji do edycji (google doc) oraz do niektórych w wersji google forms, jeśli wolisz korzystać z tabletu/telefonu.

Przeprowadzę Cię przez proces obserwacji krok po kroku, tak byś dokładnie wiedziała co i jak zrobić, w jaki sposób wykorzystać dołączone arkusze i co najważniejsze – jak wykorzystać informacje do planowania interwencji! Otrzymujesz również możliwość zadawania pytań na dedykowanej zamkniętej grupie na FB!

Kurs nie wymaga Twojej obecności w określonych godzinach – w każdy wtorek i czwartek otrzymasz dostęp do materiałów z kolejnego modułu. Możesz z nich skorzystać, kiedy chcesz. Otrzymasz również dostęp na rok do platformy kursowej.

BONUS 

Na osoby, które ukończą kurs czeka bonus – ustrukturyzowany arkusz opisu wyników obserwacji (który możesz wykorzystać, gdy przygotowujesz informację o uczniu dla poradni PP lub specjalistycznej).

Wystarczy, że przedstawisz swoją opinię o kursie i załączysz wypełnione karty pracy. Szczegóły udostępnię uczestniczkom i uczestnikom 🙂

Zapisz się na listę zainteresowanych by otrzymać – informacje o kursie, o uruchomieniu zapisów oraz zniżkę na start 🙂

Kurs Obserwacja ucznia - FAQ najczęstsze pytania