Jak korzystać z ebooka psycholog szkolny brzoskniewicz

Każdy potrzebuje wsparcia. Psycholog szkolny rozpoczynający swoją przygodę z oświatą – również. Każdy potrzebuje innej pomocy. Dlatego proponuję Tobie 3 podejścia, w zależności od potrzeb. Jeśli zastanawiasz się, czy ebook może Cię wesprzeć w Twojej pracy, lub czy praca psychologa szkolnego jest dla Ciebie, ten wpis rozwieje niektóre z wątpliwości.

Podejście pierwsze: Wiem, że nic nie wiem

  • Jeszcze nie wiesz, czego potrzebujesz. 
  • Szukasz informacji ogólnych, żeby ułożyć sobie w głowie Twoje przyszłe obowiązki i możliwości działania.

Przeczytaj eBook “Psycholog szkolny” od początku. 

  • Skorzystaj ze stron z podsumowaniem informacji w rozdziałach.
  • Ściągnij/wydrukuj sobie odpowiednie akty prawne.
  • Notuj pytania, które pojawią Ci się w głowie – na część z nich znajdziesz odpowiedzi w książce, na inne odpowie pedagog szkolny lub dyrekcja (każda placówka ma swoje zwyczaje działania, podziały obowiązków, sposoby omawiania spraw i odbywania rad pedagogicznych – musisz zapoznać się z nimi sama).
  • Dowiedz się, jakie obowiązki związane z dokumentacją czy prowadzeniem spotkań będą należały do Ciebie.
  • Wybierz, które listy/checklisty i dokumenty przydadzą Ci się.
  • Wydrukuj lub umieść w dedykowanym miejscu na dysku w chmurze, by mieć do nich dostęp.

Podejście drugie – Wiem, czego nie wiem.

Szukasz konkretnych rozwiązań i odpowiedzi na swoje pytania. (Nie, nie te, czy będzie padało, albo o ile % inflacja pójdzie w górę). Jak korzystać z ebooka Psycholog szkolny. Poradnik dla początkujących w tym wypadku?

Wybierz odpowiedni dział w eBooku Psycholog szkolny.

  • Znajdź odpowiedzi na pytania.
  • Sprawdź dostępne wzory dokumentów/checklisty i inne przydasie.
  • Wybierz odpowiednie dla Ciebie.
  • Dostosuj je do swoich potrzeb.
  • Zacznij używać – sprawdź, co Ci się sprawdza, co nie działa i dlaczego. 
  • Daj sobie 2 tygodnie na wytworzenie nowego nawyku (np. korzystanie z cyfrowej lub papierowej karty obserwacji ucznia).

Pamiętaj, jeśli masz pytanie – możesz zadać je na grupie na FB lub napisać do mnie e-mail. Jak zwykle 🙂

Wskazówka: Wybierz jeden obszar pracy do zmian na raz. Jeśli masz problem z notowaniem informacji ze spotkań – skup się na tym. Jeśli trudnością jest dotrzymywanie terminów – ogarnij najpierw kalendarze, plany i harmonogramy, a dopiero potem zajmij się innymi zmianami. Sama wiesz, czego potrzebujesz najbardziej oraz jakim zasobem sił i środków dysponujesz. 

Podejście trzecie – Szukam inspiracji

Chcesz spędzać mniej czasu na pracy po pracy. Zastanawiasz się, czy są inne (łatwiejsze) sposoby na robienie tego co robisz – czujesz się przytłoczona ilością zadań lub chaotycznym działaniem (własnym i całego systemu).

  • Przyjrzyj się spisowi treści.
  • Przejrzyj dostępne wzory i checklisty.
  • Zidentyfikuj obszary problemowe.
  • Wybierz ten, który prawdopodobnie da Ci najwięcej korzyści czy satysfakcji.
  • Wybierz interesujące Cię fragmenty – przeczytaj i zrób notatki.
  • Zaplanuj wprowadzenie mikro-zmian.
  • Zmieniaj i sprawdzaj, co działa u Ciebie. Pamiętaj, żeby dać czas na wytworzenie odpowiednich nawyków przy korzystaniu z nowych narzędzi (lub starych narzędzi w nowy sposób). 

Które podejście będzie Twoim? A może wymyślisz własny sposób? Podziel się w komentarzu!

Psycholog szkolny. Wskazówki i Wzory. Pokazane przykładowe strony z eBooka.

Przedsprzedaż

Poradnik dla początkujących psychologów szkolnych

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *